TODAY'S QUOTE
"You cannot go into battle believing you will lose."

Akisame Koetsuji
(Kenichi: The Mightiest Disciple)
"Watch Me"

Assalamualaikum readers!
fuh... lama betul ye Hana tak on..
"Watch me"? Kenapa? Tiba-tiba je...
Sebenarnya, Hana tertarik dengan 2 quotes ni.

When everyone told you that you can't, you just need to turn around and said, "watch me."

Takde lah, memang manusia selalu begitu tak? Bila kawan kita nak try cuba sesuatu yang baru, mesti kita cakap dekat dia, "Boleh ke kau buat?" atau "Tak takut ke?"
Contohnya, Hana masuk taekwando. Hana bukanlah seorang yang kuat, gagah perkasa, aktif bersukan. Lepas Hana beritahu kawan Hana yang Hana dah masuk taekwando, diorang semua cakap, "Kau kuat ke? Boleh ke lawan nanti?" Hana agak rasa gemuruh, tetapi Hana balas je dekat kawan Hana itu, "InsyaAllah, aku boleh. Disebabkan aku tak kuatlah aku masuk untuk kuatkan diri aku ini." 

Jika kita nak memperbaiki kelemahan diri maka teruskan. Jangan hiraukan kata orang yang mengatakan kita tak boleh malah kita boleh jadikan kata mereka itu sebagai semangat untuk perbaiki diri. 

Quotes kedua pula dari Oz Bezarius dalam cerita Pandora Heart. (yang gambat atas itu.. itu lah dia)

"Although I'm weak and full of flaws, I will never stop moving forward. No matter who I am, no other than myself will create my own existence. No matter what others may think or feel, I will still move forward as myself"

Dan jika kita gagal sekalipun, jangan sekali-kali berputus asa. Malah, kita patut jadikan kegagalan itu sebagai pengajaran agar kita tidak melakukan kesalahan yang sama. Bak kata ibu Hana, "Kejayaan tidak akan datang jika tidak melalui kegagalan."

Kepada sahabat-sahabat Hana dan readers yang akan menjalani peperiksaan tidak lama lagi, semoga berjaya! Jangan berputus asa dan maju ke hadapan. Buat elok-elok ye~!

(Okey, hana tahu entri kali ini tak se-skema dulu.. tak nak la jadi skema all the time je.. boring =.=")

Ada apa-apa nak kongsi pendapat/quotes/anything la... boleh comment/post kat Cbox hana ye.
Wassalamalaik~

Labels: , , , , , , , ,


new past