TODAY'S QUOTE
"You cannot go into battle believing you will lose."

Akisame Koetsuji
(Kenichi: The Mightiest Disciple)
Surat Cinta dari Allah

Assalamualaikum readers...
Maaf sangat-sangat untuk kali ke-3 ><"
sebab biarkan lebih banyak sarang dalam blog ni...
I need to focus on my studies... I just took my exam last monday (Adess, nak try speaking tapi tak tau grammar betul ke tidak :P)
Okey, tajuk kita hari ni ialah "Surat Cinta dari Allah".

Surat Cinta dari Allah. Sweet tak dengar? Apa ya? Sedar atau tak, Allah telah kurniakan kita surat cinta yang paling besar nilaiannya di sisi kita, iaitu Al-Quran.

Al-Quran adalah segala-galanya bagi kita. Al-Quran merupakan sumber cahaya yang menjadi penyuluh jalan kepada hati manusia dikala dirinya terkapai-kapai mencari arah dalam kegelapan. Sebagaimana firman Allah SWT yang bermaksud,

" Sesungguhnya telah datang kepadamu cahaya dari Allah, dan kitab yang menerangkan. Dengan kitab itulah Allah menunjuki orang yang mengikuti keredhaanNya ke jalan keselamatan, dan dengan (kitab itu pula) Allah mengeluarkan orang itu daripada gelap gelita kepada cahaya yang terang benderang dengan seizinNya dan menunjuki mereka ke jalan yang lurus."
[QS Al-Maidah, 5:15-16]

"So.... Apa kaitannya dengan Surat Cinta dari Allah?"

Okey, cuba kita muhasabah diri dan evaluasi diri kita, sejauh manakah penghayatan kita terhadap isi dan makna surat cinta yang telah Allah berikan kepada kita. Adakah hati kita berbunga-bunga dan rasa bahagia apabila membaca ayat-ayat yang menggambarkan keindahan Syurga dan adakah hati kita hiba dan sangat tersentuh dan terasa pedih apabila membaca ayat-ayat yang menggambarkan betapa dasyatnya balasan api neraka yang memamah dan menghancurkan?

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman apabila disebutkan Allah gementarlah hati-hati mereka dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat bertambah iman mereka dan kepada Allah mereka bertawakkal"
[QS Al-Anfal 8:2]

So, ambil iktibar ya dari post kali ni... Surat Cinta dari Allah ni! Kena baca selalu... 
Apa guna korang baca surat cinta dari orang lain yang tak dapat apa-apa sedangkan kalau baca surat cinta dari Allah kita dapat pahala... Jadikan Al-Quran pengisi masa lapang korang time cuti ni... jangan nak berfacebooking, bertwitting dan berblogging selalu sampai lupakan Al-Quran... 
Kalau ada something yang korang nak share, boleh comment.... kalau yg link tu kat cbox... 
Wassalam alaik~

Labels: , ,


new past