TODAY'S QUOTE
"You cannot go into battle believing you will lose."

Akisame Koetsuji
(Kenichi: The Mightiest Disciple)
Friendzoned?

Wow. Hana is talking about friendzone.
Hana? Minah berhati batu itu? Cakap pasal friendzone?

Ha ha. Very funny. I am sorry for being so called 'minah berhati batu' *rolled eyes* Okay, I know it's kind of weird of me, suddenly writing about this kind of thing, which is, orang kata macam 'bukan Hana yang aku kenal'. But whatever... as if, you really know me for real. Sarcastic like always lol. sorry.

Kalau orang panggil aku hati batu, aku tak pelik.. kot? Sebab aku memang susah nak suka orang. Bukti: sepanjang 18 tahun aku hidup, sekali je aku pernah ada crush dan suka orang like romantically. Selama ini pernah je aku interested with some guys, but it's more of like a respect? or something like that. Romantically? not even once, sampai lah masuk universiti. *cough cough*

Yeah, he is the first crush ever. Honestly, both of us are quite close. Mula rapat sebab aktiviti persatuan + anime. Aku tak expect yang sebenarnya kitorang kamcing. Ended up, aku tersuka dia. ceh. Itupun aku tak tahu aku dah suka dia hahaha. Aku tanya Intan macam mana rasa suka itu and she explained, and I was like "oh, so... I like him? okay." Tetapi, aku tak distracted sangat sebab memang aku dah letak priority aku belajar+family > cinta. Plus, aku tak letak expectation pun. 

Kadang-kadang dia tetiba tanya something like, 'aku dulu macam mana?','lelaki jenis macam mana aku suka (yang ini jawab entah sebab aku pun tak terfikir sebenarnya benda ini)' and so on soalan-soalan maut dia. Sampai lah tiba-tiba dia cakap nak datang rumah. Dia minta alamat. Woah woah woah hold on. I asked him, why did he wants to come over. Dia balas, "nak datang raya and cuti ini aku nak copy cerita anime dari kau" *facepalm* Ei, aku tampo satgi mamat ni. Okey lah, aku perasan aku dah expect sikit dari dia. 

One day, dia tanya, aku ada suka someone tak. Aku jawab, "Ada... tapi gaya macam nak ke friendzone hahahahaha". He asked again, "siapa?". Aku jawab, "I don't have a reason to tell you". Dia tanya lagi, "Macam mana kau tahu dia nak friendzone kau?". Aku jawab, "hmmm... instinct kot. Kadang-kadang we just get the feelings ya know. Aku pun layan dia macam member. Or mungkin aku je rasa camtu. I am pretty much a pessimistic tbh. And Im not good with hints either so kalau dia lebih straight forward, mungkin aku lebih faham (ya, aku sengaja balas macam itu), tetapi since dia pun tak cakap apa-apa, then aku rasa dia anggap aku kawan je la". 

Dia diam kejap.

"Kau tak minat nak couple ke?" Aku dah gelabah dah dia tanya soalan ini. Sebab, it's true aku suka dia tapi aku tak fikir nak couple pun. And I don't think I want it. Aku jawab,"sejujurnya, tak." He was like "ooooo... okay".

"weyh..." dia sambung. "Aku rasa nak kahwin"  Tersembur air milo aku masa itu. Aku terfikir apa kena ngan mamat ni masa tu. Soalan dia malam itu memang lain, extreme beno. Dia dengar aku tersedak, and aku dengar dia gelakkan aku. Aku jawab, "*cough cough* woah bro. Ngan siapa?"

"Ngan dak Tapah. Dia dak sekolah aku dulu, and memang aku dah suka dia since sekolah. Parents kitorang pun dah kenal. Kebetulan masuk uni pun, uni dekat-dekat. Dia Tapah, aku Seri Iskandar" pergh, sakit dia time dengar dia cakap itu memang aku tak pernah rasa. Tapi aku jawab gak, "Then kahwin je la?" Dia kata tak nak sebab dia nak kerja dulu. 

Lepas habis borak dengan dia, aku dumb-founded. Sakit hati itu memang rasa nak bagi penampar haha. Aku tak rasa soalan-soalan dia itu normal untuk kawan lelaki tanya kepada kawan perempuan. First time kot heart broken tetapi tak ada la sampai tahap menangis ke apa. Still, there is part of me yang lega dia friendzoned aku. As I said, priority aku sekarang belajar and I don't think Im ready for this kind of thing. Nasib aku masih di peringkat crush. Kalau dah serius naya aku nak move on.

How about now? Kitorang rapat macam biasa. Tetapi memang aku nampak dia macam member je sekarang. Sekarang pun ada masa tiba-tiba dia tanya soalan-soalan macam tu, tetapi aku boleh jawab dengan tenang and tak ada langsung expectation haha. I have learnt my lesson. It's a good experience though. 

Labels: , , , ,


new past