TODAY'S QUOTE
"You cannot go into battle believing you will lose."

Akisame Koetsuji
(Kenichi: The Mightiest Disciple)
Erti Kehidupan
Apakah erti hidup ini? Untuk apakah aku hidup di dunia ini? Adakah aku hidup tanpa tujuan? Adakah aku hidup ini hanyalah kosong semata-mata? Atau mungkin ada sinaran di sebalik kekosongan?

Kini terjawab juga
Setelah sekian lama aku mencari jawapannya
Aku hidup keranaNya
Aku hidup di dunia ini semata-mata keranaNya
Aku hidup di dunia ini dengan tujuan mendapatkan rahmatNya
Kekosongan di hatiku diisi hanya denganNya
Hanya Dia yang Maha Esa
Lagi Maha Kuasa
Segala nikmat yang diberikan
Terlalu banyak sehinggakan aku tidak dapat mengiranya..

Setelah itu... muncul pula soalan yang lain.. Adakah aku mensyukuri nikmatNya? Cukupkah amalanku selama ini? Adakah aku layak ke syurgaNya?

Kini aku...
Hanya menanti saat-saat nafas ini terhenti
Tidak tahu bila dan di mana
Semuanya adalah ketentuanNya
Berdoa dan berharap
agar mendapat rahmatNya

new past