TODAY'S QUOTE
"You cannot go into battle believing you will lose."

Akisame Koetsuji
(Kenichi: The Mightiest Disciple)
Cerita...
seorang wanita terjatuh dari bangunan 50 tingkat.
kemudian di tingkat 45, seorang lelaki inggeris menyelamatkan dia

Perempuan : Terima kasih kerana menyelamatkan saya
Lelaki Inggeris : sama-sama, awak perlu balas budi saya
Perempuan : Apa dia?
Lelaki Inggeris : Awak kena layan saya malam ni
Perempuan : TAK NAK!

Lelaki itu melepaskan dia turun ke tingkat 40. Seorang lelaki francis pula menyelamatkan dia.

Perempuan : Terima kasih kerana menyelamatkan saya
Lelaki Francis : awak kena layan saya 1 malam
Perempuan : Kenapa pulak?
Lelaki Francis : Balas budi
Perempuan : TAK NAK!
Lelaki Francis : kalau macam tu, buat apa aku selamatkan awak?

Lelaki itu pun melepaskan dia turun ke tingkat 30. Lelaki Arab pula yang menyelamatkannya.

Perempuan : FINE! Aku layan kau 1 malam
Lelaki Arab : Astaghfirullahhalazim...

Perempuan itu pun jatuh dan mati.
Kesimpulannya, fikir sebelum bertindak/berkata... sebagai wanita kita perlulah menjaga maruah kita.. Kerana seindah-indah wanita adalah wanita soleha...

new past